Vi på Extremebike AB strävar alltid för att kunne ge hög service till våra kunder, och därför arbetar vi efter nedanstående köpevillkor. Vid frågor kontakta oss 0477-43000
 
Priser
Alla priser är i SEK inkl moms. Vid eventuella fraktkostnader kontakta oss för pris.
 
Beställning
Beställningar sker via Internet butik eller per mail. Vi vill helst inte ha beställningar via telefon, då det är lätt för oss att missförstå dig och dina önskemål.
 
Betalning
På Extremebike AB kan du välja mellan olika betalningsmetoder. Välj den metod och leverans som passar dig bäst när du kommer till kassan, innan du bekräftar köpet. Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.
 
Kortbetalning: Vi accepterar de vanligaste betalkorten t ex Visa, Master/Eurocard och American Express.
 
Faktura: Betalning mot faktura med 10 dagars betalningsvillkor samt debiteras en avgift på 25 kr.
 
Leverans vid betald faktura . Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 2% per månad + gällande referensränta.
 
Postförskott: Kontant betalning kan ske med Postförskott vid leverans/avhämtning av paketet. Tjänsten debiteras en avgift beroende på vikt och storlek.
 
 
Fraktavgift
För frakt tillkommer en avgift beroende på vikt. Välj önskad betalningsmetod och leveranssätt vid kassan, innan du bekräftar köpet.
 
Postpaket: Levereras sker till ditt närmsta postkontor eller utlämningsställe. Posten skickar då en avi hem till dig eller ett sms. Hämta sedan själv paketet där när du har tid.
 
Om en beställd vara är restnoterad, meddelar vi dig beräknad leveranstid för att godkänna senare leverans eller makulera beställningen. Om leveranstiden skiljer avsevärt mellan olika varor kommer vi att dela upp din leverans. 
 
Transportskada
Om varan kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till oss.
 
Outlösta paket
För paket som inte löses ut inom 30 dagar, förbehåller sig Extremebike AB rätten att debitera kunden för vår fraktavgift samt returfrakt till oss.
 
Reklamation
Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss på Extremebike AB för vidare instruktioner.
 
Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 14 dagar. Vid återsändes av en felaktig eller skadad vara står Extremebike AB för frakten. Varan ska återsändas väl emballerad och i originalförpackning med bifogad beskrivning av felaktigheten. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig.
 
 
Övrigt
Extremebike AB reserverar sig för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data.